DIVERGENCE DENGAN MENGGUNAKAN PRICE VOLUME TREND

DIVERGENCE DENGAN MENGGUNAKAN PRICE VOLUME TREND

Divergence dengan menggunakan PVT apa pula?

 

Jika sebelum ini Pakku ada ceritakan berkenaan PVT dalam menganalisa trend, kali ini Pakku nak ceritakan berkenaan divergence  dalam PVT. (Analisa PVT dalam mengenalpasti TREND klik sini)

 

Divergence berlaku apabila pergerakan harga tidak dapat disahkan oleh signal. Di dalam kebanyakan kes, Divergence ini turut menunjukkan reversal yang besar. 

 

Bullish PVT Divergence terjadi apabila harga menurun tetapi PVT meningkat. 

 

 

 

 

 

 

 

Bearish PVT Divergence  pula adalah semasa harga meningkat tetapi PVT menurun. Perhatikan apakah yang telah berlaku seterusnya..

 

Ya..betul!!! berlakunya reversal secara besar-besaran.

 

 

 PVT adalah indikator yang bagus untuk mengukur tekanan belian dan jualan.

 

Ramai trader dan penganalisa percaya bahawa tekanan untuk menjual dan membeli mendahului perubahan pada harga yang menjadikan indikator PVT ini begitu bernilai. 

Ehh betul kerr??

 

OPPPSSS jangan berdasarkan teori sahaja..Belajar yer..kaji..dan kaji lagi

Perlu kah anda tahu cara kira PVT..tak perlulah..gunakan sahaja..fahami cara guna..baru boleh analisa

Namun, sama seperti kebanyakan indikator, PVT sebaiknya digunakan bersama indikator tambahan yang lain.

 

Akhir kata…

 Hanya mereka yang tidak kenal erti putus asa dan sanggup bersabar sahaja yang akan menemui jalan kejayaan. Bagi yang mudah mengalah, perjalanan itu akan menjadi terlalu sukar.

 


 

KHAS BUAT ANDA YANG SERIUS, KOMITED DALAM PELABURAN SAHAM..ANDA BOLEH RUJUK VIDEO-VIDEO DI BAWAH INI..

 

 

 

KENYATAAN PENAFIAN:

Video, artikel atau apa-apa sahaja yang ada di sini adalah bertujuan untuk pendidikan sahaja dan tidak ada kena mengena dengan program skim cepat kaya. Ia tidak melibatkan sebarang aktiviti memberitahu anda saham-saham, syarikat-syarikat atau kaunter-kaunter untuk BELI, JUAL atau PEGANG. Sebarang  saham-saham, syarikat-syarikat atau kaunter-kaunter yang dikongsikan adalah untuk pembelajaran. Sebarang tindakan atau keputusan BELI, JUAL atau PEGANG adalah keputusan anda sendiri. Nasihat pelaburan, pengurusan dana, pengurusan pelaburan atau apa-apa aktiviti melibatkan pelaburan tidak berlaku di sini. Admin atau wakil admin tidak akan bertanggung jawab sekiranya berlaku kerugian di pihak anda.

*Terdapat iklan-iklan di laman web ni kerana menggunakan platform pengiklanan dari Google..Sekiranya anda rasakan tidak perlu atau mengganggu bacaan anda, sila tutup iklan tersebut.